کد خبر: 1219778
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
حاشیه‌ای که قهرمانی را به کام ایران تلخ کرد
رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه با قهرمانی ایران به پایان رسید
شمیم رضوان

جوان آنلاین: رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه با قهرمانی ایران به پایان رسید. در این مسابقات که طی روز‌های ۱۷ و ۱۸ اسفندماه در شهر آنتالیا برگزار شد، نماینده‌های ایران با کسب چهار مدال طلا، پنج مدال نقره و سه مدال برنز به عنوان نخست دست یافتند. در این رقابت‌ها، پویا دادمرز در وزن ۵۵‌کیلوگرم، سعید اسماعیلی در وزن ۶۷‌کیلوگرم، امین کاویانی‌نژاد در وزن ۷۷‌کیلوگرم و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷‌کیلوگرم موفق به کسب خوش‌رنگ‌ترین مدال شدند و برسکوی نخست ایستادند. امیررضا ده بزرگی در وزن ۶۰‌کیلوگرم، علی اسکو در وزن ۷۷‌کیلوگرم، رسول گرمسیری در وزن ۸۲‌کیلوگرم، مهدی بالی در وزن ۹۷‌کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰‌کیلوگرم به مدال نقره دست یافتند و امیر عبدی در وزن ۷۷‌کیلوگرم، عباس مهدی‌زاده در وزن ۸۲‌کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰‌کیلوگرم نیز با کسب مدال برنز با ایستادن بر سکوی سوم به کار خود خاتمه دادند. 
همچنین در رده‌بندی تیمی ایران با ۱۶۶ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های ترکیه با ۱۰۷ امتیاز و قرقیزستان با ۹۷ امتیاز دوم و سوم شدند. 
روز نخست این مسابقات، اما با اتفاق ناخوشایندی همراه شد. محمدرضا مختاری، فرنگی‌کار وزن ۷۷‌کیلوگرم ایران که یکی از مهم‌ترین اوزان اعزامی ایران بود، مصاف پرتنشی با یوکسل سارجیجک ترک داشت، به طوری که مسابقه آن‌ها به جنگ شباهت بیشتری داشت تا نبرد دو کشتی‌گیر و مسابقه آن‌ها با ورود برخی افراد به تشک، نیمه‌تمام ماند و دست آخر نیز هر دو دیسکالیفه شدند. این داستان، سرنوشت دیگر کشتی‌گیران وزن ۷۷‌کیلوگرم را هم دستخوش تغییر قرار داد، اما آنچه در این بین صدای دبیر را درآورد، دخالت بی‌مورد رئیس فدراسیون کشتی ترکیه بود. هر چند دبیر به دخالت همتای ترک خود در درگیری دو کشتی‌گیر معترض بود، اما کمیته انضباطی فدراسیون کشتی نظر به اهمیت اقدامات ورزشکاران به عنوان سفرای ورزش کشور و با بررسی فیلم‌های مسابقه کشتی‌گیر مذکور که به درگیری منجر شد، مختاری را تا اطلاع ثانوی از تمامی فعالیت‌های کشتی محروم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار